Достопримечательности Лондона - FACES OF LONDON

Английский язык - Поурочные планы 5 класс

Достопримечательности Лондона - FACES OF LONDON

Цели: совершенствование навыков техники чтения про себя и вопросно-ответной работы по тексту; активизация грамматических и лексических навыков; актуализация навыков аудирования и произношения.

Оборудование: карточки с грамматическим заданием; картинки по теме «Лондон».

Ход урока

I. Организационный момент

— Good afternoon, boys and girls. I’m glad to meet you. How are you today?

— Who is on duty today?

— What day is it today?

— Let’s start the lesson now.


II. Фонетическая зарядка

— Наша обезьянка очень любит гримасничать. Давайте попробуем вместе с ней поиграть губами.

(Дети повторяют за учителем все движения.)

Обезьянка слегка улыбнулась. (Губы слегка растянуть.) А теперь она снова серьезная. (Губы вернуть в нейтральное положение. Повторить 5—6 раз.)

Обезьянка расстроилась. (Губы сжать без выпячивания, а затем вернуть в нейтральное положение.)

Обезьянка дразнится. (Высунуть язык, а затем спрятать.) Обезьянка прыгает. (Кончик языка прижать к нижним, а затем к верхним зубам.)


III. Проверка домашнего задания

Работа в группах

— I think it is very interesting to listen to your stories about our town. At first you will work in groups and then go to the blackboard one by one and tell us about it. Then we shall choose the most interesting story and the best story-teller. Who is ready to start?

— Do you like his story? Why?

(Учащиеся делятся на группы по четыре человека. На работу в группах отводится пять минут, затем ученики по очереди выходят к доске и представляют свои рассказы. В конце данного этапа урока выбирается лучший рассказ и лучший рассказчик.)


IV. Актуализация знаний

— Look at the cards on your desks. You can see some sentences on the cards. Complete the sentences with one of the variants.

Choose the right variant.

1. Listen! My friend ... the song, (sings, sing, is singing)

2. I ... some problems at school, (have, has, am having)

3. They ... to visit galleries and museums, (likes, are liking, like)

4. Where is mum? She ... . (cooks, cooking, is cooking)

5. I can ... a lot of girls in the street, (am seeing, sees, see)

6. His brother ... the piano very well, (play, plays, is playing)

7. Will you go to the shop? We ... some bread and butter, (need, needs, needed)

8. Look! They ... to the library now. (go, are going, is going)

(Ученики получают карточки с заданием, на выполнение которого отводится четыре минуты. Проверка осуществляется всем классом: учащиеся по очереди зачитывают предложения и обсуждают их.

Ключи: 1 — is singing; 2 — have; 3 — like; 4 — is cooking; 5 — see; 6 - plays; 7 — need; 8 — are going.)


V. Работа по теме урока

Работа по учебнику

Упр. 24 (с. 94).

— Now it’s time to listen to the announcement. You can see the task in exercise 24 on page 94 in your textbooks. Are the statements true or false?

(Дети слушают объявление и выполняют указанное задание.)

Упр. 25 (с. 94).

— Let’s repeat the words from exercise 25 on page 94 all together.

— Read them in pairs now.

— Listen to your partner and correct his mistakes.

— Who wants to read the proper names aloud?

(Дети повторяют слова за диктором, затем читают их хором и в парах. После работы в парах учитель заслушивает чтение трехпяти учеников.)


VI. Физкультминутка


VII. Продолжение работы по теме урока

Работа по учебнику

Упр. 26 (с. 94).

— Look at the table of exercise 26 on page 94 in your textbooks. It’s time to find out how we use the article with the names of the places.

(Чтение правила и примеров.)

Упр. 27 (с. 94).

— Let’s read the words on the topic “London” from exercise 27 on page 94.

— Can you guess their meaning?

— Read these words after the speaker.

(Учитель предлагает детям прослушать аудиозапись и догадаться о значении слов. Затем ученики повторяют данные слова за диктором.)

Упр. 29 (с. 95).

— I’d like you to open your textbooks on page 95, exercise 29. Let’s match the pictures with the texts describing the places of interest. You’ll have three minutes to do this task. Then we shall check up it all together.

(Ученики в течение трех минут читают про себя текст и соотносят картинки с рассказами о достопримечательностях Лондона. Затем учитель предлагает детям назвать номера картинок и буквы соответствующих текстов.)

Упр. 30 (с. 96).

— Do you understand the stories well? I am sure you can answer some questions.

(Учащиеся отвечают на вопросы по содержанию прочитанных текстов из упр. 29. Также учитель может задать дополнительные вопросы.)

Примерные вопросы:

— What is the name of the famous clock in London? (Its name is Big Ben.)

— Where does Big Ben stand? (Big Ben stands near the Houses of Parliament.)

— How often can you hear Big Ben? (We can hear Big Ben every hour.)

— How much does the big bell weigh? (It weighs 13 720 kilograms.)

— Where do the Houses of Parliament stand? (They stand beside the river Thames.)

— What was built by King Edward in 1065? (Westminster Abbey was built by King Edward in 1065.)

— Who founded Westminster Abbey? (St Peter founded Westminster Abbey.)

— Does the Queen of Britain live in the Tower? (No, she doesn't. She doesn’t live in the Tower.)

— Where does the Queen stay when she is in London? (When the Queen is in London she stays in Buckingham Palace.)

— Where does the coronation of all British Kings and Queens take place? (The coronation of all British Kings and Queens takes place in Westminster Abbey.)

— What is the oldest part of the Tower of London? (The oldest part of the Tower of London is the White Tower.)

— What places in London do you like to visit? (I like to visit Westminster and hear Big Ben.)


VIII. Подведение итогов урока

— It’s time to say “Goodbye.” You worked well during the lesson. Stand up, please.

Mind the clock

And keep the rule:

Try to come

In time to school.

Our lesson is over. Goodbye, boys and girls!


Домашнее задание

Учебник: упр. 28 (с. 95), упр. 4 (с. 133).






Для любых предложений по сайту: [email protected]