Поурочные разработки по английскому языку 5 класс к учебнику Ю.Е. Ваулиной - 2017 год
Culture Corner. All aboard - HOLIDAYS
Цели: способствовать развитию социокультурной компетенции; создать условия для развития исследовательских учебных действий.
Оборудование: картинки с изображением различных видов транспорта (ship, plane, coach, train); пластиковые монетки для настольной игры; оборудование, необходимое для проведения викторины.
Ход урока
I. Организационный момент
— Good morning, children! (Good morning!)
— How are you? (Fine, thanks!)
— Are you all here?
II. Актуализация знаний
Проверка домашнего задания
(Учитель организует взаимопроверку выполнения заданий в рабочей тетради.)
III. Выполнение проверочной работы
(Ученики выполняют проверочную работу Test Unit 10с (с. 121) из пособия Spotlight Test Booklet 5.)
IV. Работа по теме урока
Работа по учебнику
С. 121.
— Look at the map and read the title. What country is it? (It’s Scotland.)
— What do you know about Scotland?
(Ученики называют известные им факты. Учитель показывает картинки с изображением различных видов транспорта (ship, plane, coach, train).)
— Which means of transport we are going to travel? (By coach.) (Ученики выбирают соответствующую картинку.)
“All aboard!” is a call warning passengers to get on a coach, ship, or train that is about to depart.
Упр. 1 (c. 121).
(Ученики читают вслух условия игры, записанные в розовом поле и на зеленых карточках. Учитель объясняет, как пользоваться монетками для игры.)
— Play the board game in pairs and check. All aboard!
(После окончания игры учитель подводит итоги.)
— Did you win? How long did it take you to complete the tour?
— Were the questions difficult?
V. Инструктаж по выполнению домашнего задания
— For your homework make a board game about your country.
(Ученики выполняют задание дома в мини-группах. Учитель уточняет детали выполнения работы.
Учитель записывает домашнее задание на доске, а ученики — в дневниках:
SB: Ex. 2(р. 121).)
VI. Викторина Geography Quiz
You’ve read about many countries this year. Today we are going to have a quiz. We need three teams. And I’ll be a quiz master.
(Ученики делятся на три команды, учитель объясняет правила игры. Капитаны команд по очереди выбирают фишки с номерами вопросов. Учитель читает вопрос и дает 30 секунд на обсуждение. Команда получает очко, если ответ верный. Если ответ неверный, то ответ предлагают две другие команды. Побеждает команда, набравшая большее количество очков.)
Questions
1. What is the Union Jack? (It's the flag of the UK.)
2. The UK, the USA, Australia, Japan, New Zealand, Canada. Which is not an English-speaking country? (Japan.)
3. What is the capital of the USA? (Washington DC.)
4. What is the capital of Australia? (Canberra.)
5. What is the capital of Canada? (Ottawa.)
6. What is the capital of New Zealand? (Wellington.)
7. Where is the Taj Mahal? (It's in Agra, India.)
8. Where are the Simpsons from? (They are from Springfield, the USA.)
9. A tiger, a cobra, an emu, an elephant, a rhino. Which animal is not from India? (An emu.)
10. Where do koalas live? (In Australia.)
11. What is Big Ben? (It's one of the four huge bells inside the tower that stands above the Houses of Parliament in London.)
12. What country does Alaska belong to? (The USA.)
13. Where do people celebrate Thanksgiving? (In Canada and the USA.)
14. Where do people celebrate the Banana festival? (In the Philippines.)
15. Where do people celebrate the Strawberry festival? (In Florida, the USA.)
16. Where is Harry Potter from? (He’s from England.)
17. Canada has two official languages. What are they? (English and French.)
18. Where can you see red double-decker buses? (In London.)
19. What is the national symbol of Ireland? (The shamrock.)
20. Harrods, the Odeon, McDonald’s. Which is the biggest cinema in London? (The Odeon.)
VII. Подведение итогов урока
— Did the board game help you learn more about Scotland?
— What countries would you like to read about next year?
(Учитель оценивает деятельность учащихся на уроке.)
— That’s all for today. Goodbye! (Goodbye!)