Culture Corner: The Edinburgh Experience - HOLIDAY TIME

Поурочные разработки по английскому языку 6 класс к учебнику Ю.Е. Ваулиной - 2017 год

Culture Corner: The Edinburgh Experience - HOLIDAY TIME

Цель: способствовать развитию навыков чтения и продуктивного письма.

Оборудование: иллюстрации по теме урока; географическая карта Шотландии.

Ход урока

I. Организационный момент

— Good morning, everyone! (Good morning, teacher!)

— How are you?

— Who isn’t here today?

II. Актуализация знаний

Проверка домашнего задания

(Учитель организует взаимопроверку выполнения заданий в рабочей тетради. Ответы записаны на доске.)

Упр. 1 (с. 61).

1 — have; 2 — play; 3 — go; 4 — do.

Упр. 2 (с. 61).

а4, b2, c1, d3.

Упр. 3 (с. 61).

1F, 2F, 3Т, 4Т, 5F, 6F.

III. Работа по теме урока

Работа по учебнику

Упр. 1 (с. 101).

(На доске карта Шотландии, иллюстрации с видами и символикой страны. Учащиеся слушают аудиозапись и отвечают на вопросы.)

— What country does the music remind you of?

— Do you like this kind of music?

— Is it similar to the music of your country?

Упр. 2 (c. 101).

(Ученики высказывают свои предположения относительно содержания текста, затем читают текст в сопровождении аудиозаписи и проверяют свои ответы.

Keys: You can go on a tour of Edinburgh Castle to see the Crown Jewels. You can see a music and dance show and listen to pipers playing their bagpipes at the Military Tattoo Experience, etc.)

Упр. 3 (c. 101).

(Ученики читают текст еще раз и отвечают на вопросы.)

— Where could you see the Crown Jewels? (At Edinburgh Castle.)

— Where could you see toys? (At the Museum of Childhood.)

— Where could someone see fish? (At Deep Sea World.)

— Where could you see dancers and musicians? (At the Military Tattoo Experience.)

— How could you see Edinburgh from the air? (By taking the ballooning tour.)

Упр. 4 (c. 101).

(Ученики читают образец и составляют аналогичные предложения.

Keys: Catherine is going to attend the Military Tattoo Experience because she is keen on folk music. Jeremy is going to visit Edinburgh Castle because he is fond of architecture. Sharon is going to go to Deep Sea World because she is interested in sea life. Tamara is going to visit the Museum of Childhood because she collects dolls.)

— Imagine you’re in Scotland now. What are you going to do? Why?

(Учащиеся отвечают на вопрос по образцу.)

Упр. 5 (с. 101).

(Учащиеся вместе с учителем читают и обсуждают текст в рубрике Study Skills. При наличии интернета учитель показывает ученикам, как искать необходимую информацию, или показывает готовый материал.)

Moscow

Places to visit

Visit the Kremlin, with its many churches and government buildings. Nearby is famous Red Square with St Basil’s Cathedral and Lenin’s Tomb.

If you love art, you can visit the Pushkin Museum of Fine Arts and the Tretyakov Gallery.

Things to do

Go shopping at the GUM department store for souvenirs and designer labels. Go on a boat trip along the Moskva River, visit the Moscow Zoo and the Kremlin. Take a walk in Arbat, Moscow’s pedestrian area with shops and little cafes.

IV. Инструктаж по выполнению домашнего задания

— Open your workbooks at page 62. For your homework I want you to do all the exercises on this page.

(Учитель читает и комментирует задание каждого упражнения, чтобы все ученики поняли, что им нужно делать дома. Учащиеся выполняют упр. 3 в тетрадях для письменных работ.)

— If there is anything you don’t understand, ask now.

Учитель записывает домашнее задание на доске, а ученики — в дневниках:

WB: Ех. 1-3 (р. 62).

Индивидуальное задание: учащиеся, которые были в Сочи, готовят фотографии и рассказ о своих впечатлениях от поездки.)

V. Подведение итогов урока

— Can you talk about places to visit or things to do in Edinburgh?

— Can you write a tourist brochure about the capital city in our country?

(Учитель оценивает деятельность учащихся на уроке.)

— That’s all for today. Goodbye! (Goodbye!)






Для любых предложений по сайту: [email protected]