Всемирные юношеские игры - SPORT IS FUN

Английский язык - Поурочные разработки 7 класс

Всемирные юношеские игры - SPORT IS FUN

Цели урока:

1. Введение страноведческой информации по теме «Всемирные юношеские игры».

2. Развитие навыков письменной речи.

3. Совершенствование навыков чтения и диалогической речи.

Оборудование: орфографическое задание на карточках по количеству учащихся.

Ход урока

I. Организационный момент

— Good morning, children!

Good morning now.

Wake, body, wake, mind!

Work, play, seek, find,

Eat breakfast, dinner too,

Wash, brush, sing, dance, and do!

Good morning now.

— Today we shall continue to discuss the topic “World Youth Games”.


II. Совершенствование орфографических навыков

— The first task for you is to guess the words on the cards. Учитель привлекает внимание учащихся к словам, записанным на карточках. Задание для учащихся: поставить буквы в словах в правильном порядке, чтобы получились названия профессий. Учитель готовит задание на карточках в двух вариантах. В конце данного этапа урока к доске вызываются два учащихся для записи слов на английском и русском языках с целью проверки. Затем все ученики читают слова хором и индивидуально.

Примерное задание на карточке:

Put the letters in the following words in the correct order and translate the words:

RTSMENSPO

(sportsmen)

LEATHTICS

(athletics)

PIAMCHON

(champion)

BALLKETBAS

(basketball)

TICOMONPETI

(competition)

SWINGIMM

(swimming)

CALSIPHY

(physical)

NAONALINTITER

(international)

PICYMOL

(Olympic)

TICSNASGYM

(gymnastics)


III. Речевая разминка

— Now you will agree or disagree with my statements on the topic “Sports”. If you agree with me, repeat my statement. If you disagree with me, share your ideas.

Учитель предлагает учащимся прослушать утверждения и выразить свое согласие или несогласие с ними. Если ученик согласен с утверждением, то он повторяет данное утверждение, если ученик не согласен с утверждением, то он исправляет его.

Примерные утверждения:

1. The Russians are good at skiing.

2. There are many football fans in our country.

3. Baseball is popular in Russia.

4. You can swim faster than your friends.

5. People go in for sports to be healthy.

6. You enjoy watching skating competitions on TV.

7. You don’t have good friends among sportsmen.

8. Everyone should try to become a good sportsman.

9. The Olympic Games are the most important sports event in the world.


IV. Введение страноведческой информации по теме «Всемирные юношеские игры». Закрепление навыков чтения

— The sportsmen take part in different competitions and championships. Let’s read the text about the World Youth Games and learn the new information on the topic “Sports”. What facts were new for you?

Ученики читают шепотом текст из упр. 78, стр. 118 из учебника. Время чтения — 4 минуты. По истечении данного времени ученики отвечают на вопрос «Какие факты из текста были новыми для тебя?». Учащиеся могут зачитывать предложения из текста для ответа на данный вопрос.


V. Активизация навыков диалогической речи

— Use the information from the text and write questions for these answers. You can see the answers in exercise 79, page 119 in your textbook. Work in pairs and write down the questions in your exercise-books.

Ученики делятся на пары для выполнения упр. 79, стр. 119. Данное упражнение выполняется учениками в письменной форме. Учитель может распределить задание между парами (например, одна пара учащихся составляет 4—6 вопросов). Перед физкультминуткой пары учащихся по очереди зачитывают составленные вопросы.

Примерные вопросы:

1. How many athletes attended the World Youth Games in Russia? (7,000.)

2. How old were the young athletes? (From 11 to 18.)

3. How many countries sent their young athletes to the World Youth Games in Moscow? (140 countries.)

4. Where were the World Youth Games held in 1998? (In Moscow.)

5. What was the mascot of the Games? (Mishutka was.)

6. What did the Games also provide? (Cultural events.)

7. How many sports did the sports programme include? (75.)

8. Where were meetings with Olympic champions of various nations and Days of National Cultures held? (In the International club.)

9. What trips were included in the cultural programme? (Trips to the best historic centres.)

10. Who was the cultural programme interesting for? (For both sportsmen and guests.)

11. What sports were included in sports programme? (Soccer, volleyball and others.)


VI. Физкультминутка

Физкультминутка проводится кем-либо из учеников по желанию.

Put your right hand (leg) in,

Put your right hand (leg) out.

In, out, in, out,

And turn around.

Do the hoockey-poockey and turn around.

That's what it all about.


VII. Развитие навыков письменной речи на материале прочитанного текста

— Let’s learn to make notes. You can see the example in exercise 80, page 119 in your textbook. Use the information from the text, make notes under the headings and write them down in your exercise-books. Who has finished? Kate will go to the blackboard.

Учитель предлагает ученикам прочитать задание и образец из упр. 80, стр. 119 из учебника. Данное упражнение выполняется в письменной форме. Ученик, выполнивший задание первым, выходит к доске и записывает свой вариант данного задания. Затем все ученики проверяют ответы на доске.


VIII. Совершенствование навыков чтения

— Championships and competitions are held in different countries. The international competitions and the Olympic Games often have their own symbols. Let’s put the parts of the text in the correct order and find out new information about Mishutka mascot.

Учитель организует выполнение упр. 80, стр. 119 из учебника. Задание для учащихся — поставить части текста в логическом порядке. После чтения частей текста в правильном порядке учитель побуждает детей ответить на вопросы, используя информацию из текста.

Примерные вопросы учителя:

1. Was the choice of a mascot for the 1st World Youth Games a very difficult problem?

2. Why was the open competition for the mascot a good idea?

3. Who took part in the open competition?

4. How many drawings were received by the Youth Games organizers?

5. What animals were there in the drawings?

6. How did Yuri Luzhkov call Mishutka?


IX. Подведение итогов урока

— That brings us to the end. Let’s remember the poem about the important rules.

Ученики рассказывают стихотворение с учителем и показывают соответствующие движения.

Don’t run across the road, stop and look.

Don’t write on the wall, write in your book.

Don’t run in school, always walk.

Listen to the teacher, please, don’t talk.

— Get your things together. Till Tuesday. Good-bye, my dear friends.


Домашнее задание: учебник: упр. 27, стр. 122; рабочая тетрадь: упр. 3, стр. 78.






Для любых предложений по сайту: [email protected]