Modular Test 7 - A DAY OFF

Поурочные разработки по английскому языку 3 класс к УМК Н.И. Быковой - 2016

Modular Test 7 - A DAY OFF

Цель: провести итоговый контроль материала модуля 7.

Оборудование: сборник контрольных заданий.

Ход урока

  1. Организационный момент

— Hello, children! {Hello!)

— How are you? {Fine, thanks.)

  1. II.Актуализация знаний

Проверка домашнего задания

— Open your workbooks at page 58.

(Ученики проверяют ответы в упр. 1 (с. 58), а затем читают диалог в парах. После этого учитель проверяет упр. 3 (с. 59). Так­же можно попросить учеников дать полные ответы на вопросы.)

III. Постановка целей урока

Сегодня вы узнаете, насколько хорошо вы усвоили пройден­ный материал. Для этого вы выполните проверочную работу.

  1. Работа по теме урока

Выполнение проверочной работы

(Дети выполняют проверочную работу № 7 из сборника кон­трольных заданий Spotlight Test Booklet 3. Учитель также может предложить ученикам контрольные задания, приведенные ниже (2 варианта).)

Вариант 1

  1. Read and match.

Example: drive a car.

1) paint

a) soccer

2) watch

b) TV

3) make

c) a kite

4) play

d) a picture

5) fly

e) a sandcastle

  1. Read and write the answer.

What are the children doing?

Example. Dave (eat) a hot dog. — Dave is eating a hot dog.

1) Anna (wear) a mac.

2) Ben (ride) a bike.

3) Tim and Dan (play) basketball.

4) Sue and her sister (drink) Coke.

5) Mike (sleep).

  1. Read and fill in:am,is or are.

Example. What are you doing?

1) The baby ... sleeping.

2) I... wearing a mac.

3) ... you painting your faces?

4) Mum and Dad ... eating hot dogs.

5) ... your sister making a sandcastle?

  1. Read and choose.

Example. What are you eating?

  1. a)Im eating ice cream.
  2. b) Here you are.

1) Are you having a good time?

  1. a) Im having lunch.
  2. b) Yes, Im.

2) Whos playing a game?

  1. a) Its Sam.
  2. b) Sam is.

3) What are you doing?

  1. a) Im reading.
  2. b) Im fine. Thanks.

4) Is everything OK?

  1. a) Oh, yes.
  2. b) Well, have fun.

Keys:

  1. 2d; 2b; 3e; 4a; 5c.
  2. 1) Anna is wearing a mac.

2) Ben is riding a bike.

3) Tim and Dan are playing basketball.

4) Sue and her sister are drinking Coke.

5) Mike is sleeping.

  1. 1) is; 2) am; 3) are; 4) are; 5) is.
  2. 1b; 2b; 3a; 4a.

Вариант 2

  1. Read and match.

Example: paint faces

1) play

a) a mac

2) eat

b) basketball

3) wear

c) a bike

4) ride

d) Coke

5) drink

e) a hot dog

  1. Read and write the answer.

What are the children doing?

Example. Suzie (watch) TV. - Suzie is watching TV.

1) Judy (paint) a picture.

2) Ted (drive) a car.

3) Ron and his brother (play) soccer.

4) John (make) a sandcastle.

5) Emma and Tom (dance).

  1. Read and fill in:am, isor are.

Example. What is she doing?

1) My brother... sleeping.

2) ... you flying a kite?

3) I... riding a horse.

4) Kate... singing.

5) We ... having a good time!

  1. Read and choose.

Example. What are you drinking?

  1. a)Imdrinking juice.
  2. b) Here you are.

1) Are they having a good time?

  1. a) Yes, they are.
  2. b) Theyre having lunch.

2) What are you doing?

  1. a) Im fine. Thanks.
  2. b) Im swimming.

3) Whos playing a game?

  1. a) Its Frank.
  2. b) Frank is.

4) Is everything OK?

  1. a) Oh, yes.
  2. b) Well, have fun.

Keys:

  1. 1b; 2e; 3a; 4c; 5d.
  2. 1) Judy is painting a picture.

2) Ted is driving a car.

3) Ron and his brother are playing soccer.

4) John is making a sandcastle.

5) Emma and Tom are dancing.

  1. 1) is; 2) are; 3) am; 4) is; 5) are.
  2. 1a; 2b; 3b; 4a.
  3. V.Подведение итогов урока

(Учитель оценивает деятельность учащихся на уроке.)

— Well finish for today. Goodbye! (Goodbye!)

Примечание. Учитель может предложить детям выполнить часть упражнений или все упражнения для данного модуля на с. 41,43 в “Языковом портфеле” (Му Language Portfolio).






Для любых предложений по сайту: axiomaonline@cp9.ru