Modular Test 7 - A DAY OFF

Поурочные разработки по английскому языку 3 класс к УМК Н.И. Быковой - 2016

Modular Test 7 - A DAY OFF

Цель: провести итоговый контроль материала модуля 7.

Оборудование: сборник контрольных заданий.

Ход урока

  1. Организационный момент

— Hello, children! {Hello!)

— How are you? {Fine, thanks.)

  1. II.Актуализация знаний

Проверка домашнего задания

— Open your workbooks at page 58.

(Ученики проверяют ответы в упр. 1 (с. 58), а затем читают диалог в парах. После этого учитель проверяет упр. 3 (с. 59). Так­же можно попросить учеников дать полные ответы на вопросы.)

III. Постановка целей урока

Сегодня вы узнаете, насколько хорошо вы усвоили пройден­ный материал. Для этого вы выполните проверочную работу.

  1. Работа по теме урока

Выполнение проверочной работы

(Дети выполняют проверочную работу № 7 из сборника кон­трольных заданий Spotlight Test Booklet 3. Учитель также может предложить ученикам контрольные задания, приведенные ниже (2 варианта).)

Вариант 1

  1. Read and match.

Example: drive a car.

1) paint

a) soccer

2) watch

b) TV

3) make

c) a kite

4) play

d) a picture

5) fly

e) a sandcastle

  1. Read and write the answer.

What are the children doing?

Example. Dave (eat) a hot dog. — Dave is eating a hot dog.

1) Anna (wear) a mac.

2) Ben (ride) a bike.

3) Tim and Dan (play) basketball.

4) Sue and her sister (drink) Coke.

5) Mike (sleep).

  1. Read and fill in:am,is or are.

Example. What are you doing?

1) The baby ... sleeping.

2) I... wearing a mac.

3) ... you painting your faces?

4) Mum and Dad ... eating hot dogs.

5) ... your sister making a sandcastle?

  1. Read and choose.

Example. What are you eating?

  1. a)I’m eating ice cream.
  2. b) Here you are.

1) Are you having a good time?

  1. a) I’m having lunch.
  2. b) Yes, I’m.

2) Who’s playing a game?

  1. a) It’s Sam.
  2. b) Sam is.

3) What are you doing?

  1. a) I’m reading.
  2. b) I’m fine. Thanks.

4) Is everything OK?

  1. a) Oh, yes.
  2. b) Well, have fun.

Keys:

  1. 2d; 2b; 3e; 4a; 5c.
  2. 1) Anna is wearing a mac.

2) Ben is riding a bike.

3) Tim and Dan are playing basketball.

4) Sue and her sister are drinking Coke.

5) Mike is sleeping.

  1. 1) is; 2) am; 3) are; 4) are; 5) is.
  2. 1b; 2b; 3a; 4a.

Вариант 2

  1. Read and match.

Example: paint faces

1) play

a) a mac

2) eat

b) basketball

3) wear

c) a bike

4) ride

d) Coke

5) drink

e) a hot dog

  1. Read and write the answer.

What are the children doing?

Example. Suzie (watch) TV. - Suzie is watching TV.

1) Judy (paint) a picture.

2) Ted (drive) a car.

3) Ron and his brother (play) soccer.

4) John (make) a sandcastle.

5) Emma and Tom (dance).

  1. Read and fill in:am, isor are.

Example. What is she doing?

1) My brother... sleeping.

2) ... you flying a kite?

3) I... riding a horse.

4) Kate... singing.

5) We ... having a good time!

  1. Read and choose.

Example. What are you drinking?

  1. a)I’mdrinking juice.
  2. b) Here you are.

1) Are they having a good time?

  1. a) Yes, they are.
  2. b) They’re having lunch.

2) What are you doing?

  1. a) I’m fine. Thanks.
  2. b) I’m swimming.

3) Who’s playing a game?

  1. a) It’s Frank.
  2. b) Frank is.

4) Is everything OK?

  1. a) Oh, yes.
  2. b) Well, have fun.

Keys:

  1. 1b; 2e; 3a; 4c; 5d.
  2. 1) Judy is painting a picture.

2) Ted is driving a car.

3) Ron and his brother are playing soccer.

4) John is making a sandcastle.

5) Emma and Tom are dancing.

  1. 1) is; 2) are; 3) am; 4) is; 5) are.
  2. 1a; 2b; 3b; 4a.
  3. V.Подведение итогов урока

(Учитель оценивает деятельность учащихся на уроке.)

— We’ll finish for today. Goodbye! (Goodbye!)

Примечание. Учитель может предложить детям выполнить часть упражнений или все упражнения для данного модуля на с. 41,43 в “Языковом портфеле” (Му Language Portfolio).






Для любых предложений по сайту: [email protected]