Spotlight on Russia: Hi - DAY AFTER DAY

Поурочные разработки по английскому языку 6 класс к учебнику Ю.Е. Ваулиной - 2017 год

Spotlight on Russia: Hi - DAY AFTER DAY

Цель: создать условия для совершенствования языковых и речевых навыков в ситуации речевого общения по теме “Повседневная жизнь подростков в России”.

Оборудование: иллюстрации по теме урока; копии таблицы с заданием.

Ход урока

I. Организационный момент

— Good morning, everyone! (Good morning, teacher!)

— How are you?

— Is anyone away?

II. Работа по теме урока

Работа с текстом в журнале Spotlight on Russia

— Today we Те going to read and talk about your typical daily routine. Open the magazine Spotlight on Russia at the end of your books, page 6. Look at the girl’s photo and read the blue heading. What’s her name? (Her name's Marina Smirnova.)

— How old is she? (She's 12years old.)

(Учитель обращает внимание учащихся на разницу: a 12-year-old student — She’s 12years old.)

— Where’s she from? (She's from St Petersburg.)

— You’re going to read about Marina’s daily routine. Read the text and tick the activities she does on weekdays.

(Учитель раздает ученикам копии таблицы.)

Activities

Marina Smirnova

You

get up at 7:00 am



have breakfast



go to school



have lunch at school



play sports



play the guitar



have a snack after school



do homework



go out with friends



have dinner



help about the house



watch TV



play chess



play computer games



read before going to bed


















(Ученики читают текст и самостоятельно выполняют задание, а затем все вместе проверяют. На доске таблица такая же, как у учащихся, но без третьей колонки и дополнительных пустых строк.)

Activities

Marina Smirnova

get up at 7:00 am


have breakfast


go to school


have lunch at school


play sports


play the guitar


have a snack after school


do homework


go out with friends


have dinner


help about the house


watch TV


play chess


play computer games


read before going to bed


(После выполнения задания учитель задает вопрос.)

— Do you think Marina’s daily routine is typical of most students her age?

(Ученики высказывают свои мнения.)

— Read the text again and choose the correct item.

(На доске записаны предложения.)

1. Marina has breakfast at school.

a) right

b) wrong

c) doesn’t say

2. Marina doesn’t go to school on Saturday.

a) right

b) wrong

c) doesn’t say

3. Her favourite school subjects are History and Maths.

a) right

b) wrong

c) doesn’t say

4. Marina has guitar lessons three times a week.

a) right

b) wrong

c) doesn’t say

5. It usually takes her 2 or 3 hours to do homework.

a) right

b) wrong

c) doesn’t say

6. Marina likes to have dinner with her family.

a) right

b) wrong

c) doesn’t say

7. Her favourite TV programmes are sports and talk shows.

a) right

b) wrong

c) doesn’t say

8. Marina’s father plays chess very well.

a) right

b) wrong

c) doesn't say

(Keys: 1b, 2c, 3a, 4b, 5a, 6a, 7b, 8c.)

— Let’s go back to your list of activities. Exchange your copies with your partner. Work in pairs. Ask and answer the questions about your activities on weekdays. Tick the activities your partner does.

(В качестве образца учитель задает несколько вопросов одному из учеников.)

— Do you get up at 7 am? (Yes, I do.)

— Do you have breakfast before school? (No, I don't.)

(Ученики выполняют задание в парах.)

— How similar is your partner’s daily routine to Marina’s?

(Учитель предлагает учащимся сравнить свой распорядок дня с описанным в учебнике.)

— Add some more activities you do on weekdays.

(Ученики дописывают свои занятия на свободных строках таблицы.)

— Get ready to tell your classmates about your daily routine.

(Сначала ученики работают в парах: рассказывают друг другу о своих повседневных занятиях, затем несколько учащихся выступают перед классом.)

III. Актуализация знаний

Проверка домашнего задании

(Учитель организует взаимопроверку выполнения упр. 1 в рабочей тетради (с. 26). Ответы записаны на доске.)

Упр. 1 (с. 26).

1 — 8:15; 2 — 12:45; 3 — 5:00; 4 — 11:00.

(Затем несколько учеников зачитывают свой текст — упр. 3 на с. 26).

Предполагаемый ответ:

Martha wakes up at 7 o’clock in the morning. She drives to school with her mum. She has lunch at 12 o’clock. Martha leaves school at 3:30 pm. After school she goes to the swimming pool. She usually does her homework at half past six. Then Martha has dinner. She checks her email at 9 o’clock in the evening. She goes to bed at 10 pm.)

— Is Martha’s daily routine different from Marina’s? What things are different/similar?

IV. Инструктаж по выполнению домашнего задания

— Write a letter to the magazine about your daily routine. Use Marina’s story as an example. You can draw some pictures or stick photos to illustrate your story.

(Дома ученики выполняют задание на отдельных листах или в тетрадях для письменных работ.

Учитель записывает домашнее задание на доске, а ученики — в дневниках:

SB: Spotlight on Russia (p. 6) (write a letter).

V. Подведение итогов урока

— Can you talk about your everyday activities?

— Do you know how to write a letter about your daily routine? (Учитель оценивает деятельность учащихся на уроке.)

— That’s all for today. Goodbye! (Goodbye!)






Для любых предложений по сайту: [email protected]