Culture Corner: Teenage life in Britain - DAY AFTER DAY

Поурочные разработки по английскому языку 6 класс к учебнику Ю.Е. Ваулиной - 2017 год

Culture Corner: Teenage life in Britain - DAY AFTER DAY

Цель: способствовать формированию умения различать типы текстов, развитию навыков чтения, аудирования, монологической и диалогической речи.

Оборудование: иллюстрации по теме урока.

Ход урока

I. Организационный момент

— Good morning, boys and girls! (Good morning, teacher!)

— How are you?

— Let’s check to see who is here.

II. Актуализация знаний

Проверка домашнего задания

(Учитель организует взаимопроверку выполнения заданий в рабочей тетради. Ответы записаны на доске.)

Упр. 1 (c. 25).

1 — wake; 2 — set; 3 — tie; 4 — build; 5 — go; 6 — tell.

Упр. 2 (c. 25).

1C, 2B, 3А, 4C, 5A.

Упр. 3 (c. 25).

1 — When; 2 — before; 3 — After that; 4 — then.

Упр. 4 (c. 25).

1A, 2B, 3А, 4B, 5A.

(Учитель выборочно собирает рабочие тетради на проверку.)

III. Работа по теме урока

1. Работа по учебнику

Упр. 1 (с. 41).

— Look at the text. Is it from a website, a magazine or a newspaper? (It’s from a magazine.)

— What kind of magazine is it? (It's a magazine for teenagers.)

— What is the interview about? (It’s about British teenagers’ life.)

— Who answered the questions? (James Johnson, a teenager from Hampshire.)

— How old is he? (He’s 15years old.)

— Who does he live with? (He lives with his parents and two brothers.)

— Do you think James is an average teenager?

— How do you think British teenagers spend their free time?

(Ученики высказывают свои предположения, затем читают интервью и проверяют ответы. Следует убедиться, что учащиеся понимают значение выражений get along и argue.)

Упр. 2 (с. 41).

(Ученики самостоятельно выполняют задание, а затем все вместе проверяют.

Keys: 1В, 2А, 3С, 4С, 5А.)

Упр. 3 (с. 41).

(Учитель задает вопросы.)

— How many hours does James spend at school? (He spends at school about 7 hours every day.)

— How does he spend his pocket money? (He spends his money on mobile phone, CDs and the cinema.)

— What kind of music does James like? (He likes McFly, Avril Lavigne, Beyonce and Mis-teeq.)

— What TV programme does he watch? (He watches the soap opera “EastEnders”.)

— Does James get along with his brothers? (No, he doesn’t. They often argue.)

— What does James think about being a teenager? (He thinks it’s nice.)

— Let’s read the interview again and make notes about teenagers’ leisure activities.

(Ученики выполняют задание с помощью учителя и делают записи на доске.)

surfing the Internet

playing on the Playstation

listening to music

watching TV

going to the cinema

— Use the notes to tell how British teenagers spend their free time. First, practise in pairs.

(Учащиеся выполняют задание в парах, затем несколько учеников выступают перед классом.)

2. Ролевая игра

— You’re going to practise role play. You will act out the interview in the talk show about Russian teenagers’ life. Get together with your partner and decide who will ask the questions and who will answer.

(Учащиеся могут задавать вопросы из интервью, приведенного в учебнике, а также свои собственные. В ходе подготовки учитель проверяет составленные учениками вопросы и помогает им по мере необходимости. Следует ограничить время для подготовки. После этого ученики разыгрывают интервью перед классом.)

— Is teenagers’ life in our country different from British teenagers’ life? In what way is it different?

(После ответа на вопросы учащиеся вместе с учителем обсуждают, чье интервью было самым интересным.)

IV. Инструктаж по выполнению домашнего задания

— Open your workbooks at page 26. Look at the page from John’s diary. What kind of information is missing? (It’s the time when he does the activities.)

(Учитель объясняет, как выполнять задания. Дома учащиеся выполняют упр. 3 в тетрадях для письменных работ.)

— If there is anything you don’t understand, ask now.

(Учитель записывает домашнее задание на доске, а ученики — в дневниках:

WB: Ех. 1—3 (р. 26).)

V. Подведение итогов урока

— Can you talk about British and Russian teenagers’ leisure activities?

(Учитель оценивает деятельность учащихся на уроке.)

— That’s all for today. Goodbye! (Goodbye!)






Для любых предложений по сайту: [email protected]