Поурочные разработки по английскому языку 6 класс к учебнику Ю.Е. Ваулиной - 2017 год
Special days - FEASTS
Цель: способствовать развитию навыков аудирования с выборочным пониманием, навыков поискового чтения, монологической речи и продуктивного письма.
Оборудование: иллюстрации по теме урока.
Ход урока
I. Организационный момент
— Good morning, boys and girls! (Good morning, teacher!)
— How are you?
— Who’s absent today?
II. Актуализация знаний
1. Проверка домашнего задания
(Ученики сдают письменные работы на проверку. Учитель организует взаимопроверку выполнения заданий в рабочей тетради. Ответы записаны на доске.)
Упр. 2 (с. 30).
1 — Is Marge making toffee apples? 2 — Is Ben wearing a superman costume? 3 — The children aren’t watching the firework display. 4 — Are your friends eating traditional food? 5 — My parents aren’t decorating the garden. 6 — Are the children playing musical chairs?
Упр. 3 (с. 30).
2 — Is Gabby decorating the tree? — Yes, she is.
3 — Are they walking in a parade? — No, they aren’t. They are carrying a Christmas tree.
4 — Is the boy wearing a costume? — No, he isn’t. He is wearing a party hat.
5 — Are they dancing? — Yes, they are.
2. Работа у доски
— Last year you read a lot about special days in different countries. Let's see what you remember. Match the countries to their special days.
(На доске записаны названия стран и праздников (по возможности с иллюстрациями).)
1) Russia |
a) Thanksgiving |
2) Canada |
b) the Banana festival |
3) Northern India |
c) Chuseok |
4) the Philippines |
d) Maslenitsa |
5) Korea |
e) Holi |
(Ученики выполняют задание в тетрадях и у доски и кратко комментируют, чему посвящен каждый праздник.
Keys: 1d, 2а, 3е, 4b, 5с.)
III. Работа по теме урока
Работа по учебнику
Today you will learn how to make a speech about a special day.
Упр. 1a (c. 50).
(Ученики слушают аудиозапись и отвечают на вопрос задания: It’s from India.)
Упр. 1b (с. 50).
(Учитель объясняет задание. Следует убедиться, что все ученики понимают значение слов. Учащиеся слушают аудиозапись и самостоятельно выполняют задание, а затем все вместе проверяют.
Keys: 1 — decorate the house; 2 — make special lamps; 3 — visit people; 4 — have a meal; 5 — exchange gifts; 6 — light lamps; 7 — pray; 8 — watch the fireworks.)
Упр. 2 (c. 50).
(Ученики читают текст и самостоятельно выполняют задание, а затем все вместе проверяют.
Keys: 1 — important; 2 — colourful; 3 — special festive; 4 — festive; 5 — exciting; 6 — great.
Ученики повторяют прилагательные за учителем хором и индивидуально.)
— Make your own word combinations with these adjectives.
(Ученики называют словосочетания, например: an important event, colourful costumes, special dishes, festive preparations, an exciting performance, a great party и т. д.)
Упр. 3 (с. 50).
(На доске запись.)
time phrases — слова-индикаторы времени
the order of the events — последовательность событий
(Ученики с помощью учителя находят в тексте соответствующие слова, подчеркивают и объясняют их значение.
Keys: before, on that day, in the evening, finally.)
Упр. 4 (c. 50).
(Ученики вместе с учителем читают и обсуждают текст в рубрике Study Skills.
Учитель может предложить учащимся подготовить рассказ о праздновании Дня Победы. Предлагаемый ниже материал взят с сайта www.timeanddate.com.)
Victory Day in Russia
Victory Day is a national holiday in Russia. Public offices, schools and most businesses are closed for the celebrations. There may be changes in public transport routes due to parades and street performances. Many Russians celebrate Victory Day on May 9. On this day TV networks broadcast World War II-inspired films, younger generations honour veterans, and the festivities culminate in a military parade at Moscow’s Red Square.
Many people attend a local military parade and watch the fireworks at night on Victory Day. The biggest parade is in Moscow’s Red Square showcasing Russia’s military forces. Most veterans wear their medals as they head to the parade or an event organized by a local veteran organization.
Another tradition is to give flowers, usually red carnations, to veterans in the street and to lay wreaths at the war memorial sites. Neighborhood schools may host a programme prepared by students featuring wartime songs and poetry.
At home, families gather around a festive table to honour surviving witnesses of World War II and remember those who passed away. They may also watch a favourite Soviet film based on the events of World War II which is also known as the Great Patriotic War. These films are repeated each year but the audience seems to never grow tired of them.
(Выполняя задание, ученики делают заметки на доске и в тетради. Учитель объясняет, как начать и закончить свое выступление, используя фразы из упр. 6 в учебнике (с. 50). Затем учащиеся записывают текст своего выступления, опираясь на заметки. После этого несколько учеников читают текст вслух. Учащиеся могут закончить работу дома.)
IV. Инструктаж по выполнению домашнего задания
— Open your workbooks at page 31.
(Учитель читает и объясняет, как выполнять упр. 1—3.)
— If there is anything you don’t understand, ask now.
(Учитель записывает домашнее задание на доске, а ученики — в дневниках:
WB: Ех. 1-3 (р. 31).)
V. Подведение итогов урока
— Can you make notes for a speech?
— Can you write a speech about a special day in your country?
(Учитель оценивает деятельность учащихся на уроке.)
— That’s all for today. Goodbye! (Goodbye!)