Culture Corner: The Man of Steel - NOW & THEN

Поурочные разработки по английскому языку 6 класс к учебнику Ю.Е. Ваулиной - 2017 год

Culture Corner: The Man of Steel - NOW & THEN

Цель: способствовать развитию лексических навыков, навыков чтения и монологической речи.

Оборудование: иллюстрации по теме урока; карточки с описанием супергероя для проведения викторины; наклейки с изображением супергероя.

Ход урока

I. Организационный момент

— Good afternoon, boys and girls! (Good afternoon, teacher!)

— How are you?

— Let’s see if everyone is here.

II. Актуализация знаний

Проверка домашнего задания

(Учащиеся сдают письменные работы на проверку. Учитель организует взаимопроверку выполнения заданий в рабочей тетради. Ответы записаны на доске. )

Упр. 1 (с. 43).

1 — character; 2 — early; 3 — awards; 4 — total.

Упр. 2 (с. 43).

1 — Profession; 2 — Date; 3 — Birth; 4 — famous.

Упр. 3 (c. 43).

1B, 2C, 3А, 4A.

Упр. 4 (с. 43).

1A, 2B, 3C, 4C, 5A, 6B.

III. Работа по теме урока

1. Работа по учебнику

Упр. 1 (с. 71).

(На доске плакаты с изображением супергероев из фильмов и комиксов; Spider-Man, Zorro, Superman, Iron Man, Hulk, Captain America, Thor, Black Widow and Batman.

Учитель задает вопросы, данные в упражнении.)

Упр. 2 (с. 71).

(Ученики самостоятельно выполняют задание, затем проверяют все вместе.

Keys: 1е, 2b, 3а, 4f, 5с, 6d.

Ученики читают образец и строят свои предложения о героях, например:

— Batman and Superman can fly in the sky and do wonders.

— Superman can see through walls and lift buildings.

— All the superheroes can move fast.)

Упр. 3а (с. 71).

(Ученики отвечают на вопрос задания, затем читают текст в сопровождении аудиозаписи и проверяют свой ответ.

Key: The text is about Superman.)

Упр. 3b (c. 71).

(Учащиеся читают текст еще раз, самостоятельно выполняют задание, а затем все вместе проверяют.

Keys: 1 — are Jerry Siegel and Joe Shuster from Cleveland; 2 — is Krypton; 3 — sent him to Earth in a rocket; 4 — fly, fire heat vision from his eyes and see through walls.

Учащиеся объясняют значение выделенных слов, используя языковую догадку, контекст или монолингвальные словари.)

Упр. 4 (с. 71).

(Учащиеся с помощью учителя находят в тексте и выделяют наиболее важную информацию. Учитель объясняет значение выражения give a summary (передать основное содержание текста). Учащиеся выполняют задание в парах, затем несколько учеников выступают перед классом.

Предполагаемый ответ:

In 1933, Jerry Siegel and Joe Shuster created Superman, a superhero in a blue uniform and red cape. Superman came from planet Krypton. A couple of farmers found him and named him Clark. He gains power from the Sun, he can fly, see through walls and fire heat vision from his eyes. Superman fights criminals and rescues the helpless. He’s a symbol of the American dream.)

2. Проведение викторины

(Ученики получают карточки с описанием супергероя, имя которого они должны угадать. Учащиеся по очереди читают описание вслух. Если ученик не может угадать имя, то его называют другие учащиеся. За каждый правильный ответ ученики получают наклейку с изображением супергероя.)

Quiz

1. His real name is Peter Parker. Bitten by a radioactive spider, high school student Peter Parker gained the speed, strength and powers of a spider.

2. His real name is Bruce Banner. Caught in a gamma bomb explosion while trying to save the life of a teenager, Dr. Bruce Banner was transformed into the incredibly powerful creature called ....

3. As the Norse God of thunder and lightning, he has got one of the greatest weapons ever made, the enchanted hammer Mjolnir. He is trained in the arts of war, being a superbly skilled warrior, highly proficient in hand-to-hand combat, swordsmanship and hammer throwing.

4. His real name is Tony Stark. Tony has a genius level intellect that allows him to invent a wide range of sophisticated devices, specializing in advanced weapons and armour. He has got a keen business mind.

5. Natasha Romanova is an expert spy, athlete, and assassin. Trained at a young age by the KGB’s infamous Red Room Academy, she was formerly an enemy to the Avengers. She later became their ally after breaking out of the U.S.S.R.’s grasp, and also serves as a top S.H.I.E.L.D. agent.

6. His real name is Steve Rogers. He had mastered the martial arts of American-style boxing and judo and had combined these disciplines with his own unique hand-to-hand style of combat. He had also shown skill and knowledge of a number of other martial arts.

7. His real name is James Howlett. Born with superhuman senses and the power to heal from almost any wound, he was captured by a secret Canadian organization and given an unbreakable skeleton and claws.

(Keys: 1 — Spider-Man; 2 — Hulk; 3 — Thor; 4 — Iron Man; 5 — Black Widow; 6 — Captain America; 7 — Wolverine.)

IV. Инструктаж по выполнению домашнего задания

— For your homework write a short article about your favourite superhero. Use the plan in Exercise 5, page 71.

(Учитель читает и комментирует задание, чтобы все ученики поняли, что им нужно делать дома. Можно предложить учащимся оформить работу в виде плаката.)

— If there is anything you don’t understand, ask now.

(Учитель записывает домашнее задание на доске, а ученики — в дневниках:

SB: Ex. 5 (р. 71).)

V. Подведение итогов урока

— Can you talk about superheroes?

— Do you know how to write a short article about a superhero?

(Учитель оценивает деятельность учащихся на уроке.)

— That’s all for today. Goodbye! (Goodbye!)






Для любых предложений по сайту: [email protected]