Поурочные разработки по английскому языку 3 класс к УМК Н.И. Быковой - 2016
Modular Test 3 - ALL THE THINGS I LIKE
Цель: провести итоговый контроль материала модуля 3.
Оборудование: сборник контрольных заданий.
Ход урока
- Организационный момент
— Hello, children! (Hello!)
— How are you? (Fine, thanks.)
- II.Актуализация знаний
Проверка домашнего задания
— Open your workbooks at page 26.
(Ученики в парах читают диалоги в упр. 1. Затем учитель задает вопросы по картинкам в упр. 3 (с. 27).)
— What does the girl like? (Chicken and rice.)
— What does the boy like? (Sandwiches and biscuits.)
(Ученики читают предложения о себе, которые они написали дома (упр. 4).)
III. Постановка целей урока
Сегодня вы узнаете, насколько хорошо вы усвоили пройденный материал. Для этого вы выполните проверочную работу.
- Работа по теме урока
Выполнение проверочной работы
(Дети выполняют проверочную работу № 3 из сборника контрольных заданий Spotlight Test Booklet 3. Учитель также может предложить ученикам контрольные задания, приведенные ниже (2 варианта).)
Вариант 1
- Complete the table.
Sausages, water, lemonade, meat, potatoes, milk, Coke.
We eat |
We drink |
Example: rice |
- Read and choose.
Example.
- Do you like burgers?
- Does you like burgers?
1) a. Do John like juice?
- Does John like juice?
- a. We like chips and pizza,
- We likes chips and pizza.
3) a. She doesn’t like cheese,
- She don’t like cheese.
4) a. Does your friends like tea?
- Do your friends like tea?
- Underline the correct word.
Example. She’s got some / any biscuits.
1) We haven’t got some / any ice cream.
2) Have you got some / any carrots?
3) Can I have some / any tea?
4) She’s got some / any sandwiches.
5) I haven’t got some / any fruit.
- Read and put in the correct order.
1) — Chips, yum! What about you?
— What’s your favourite food?
— My favourite food is chocolate.
2) — Here you are!
— Thank you!
— Can I have some chicken, please?
Keys:
- We eat sausages, meat, potatoes. We drink water, lemonade, milk, Coke.
- 1b; 2a; 3a; 4b.
- 1) any; 2) any; 3) some; 4) some; 5) any.
- 1) — What’s your favourite food?
— Chips, yum! What about you?
— My favourite food is chocolate.
2) — Can I have some chicken, please?
— Here you are!
— Thank you!
Вариант 2
- Complete the table.
Biscuits, orange juice, popcorn, pasta, water, vegetables, tea.
We eat |
We drink |
Example: milk |
- Read and choose.
Example.
- Do you like burgers?
- Does you like burgers?
1) a. Do Tim’s sister like milk?
- Does Tim’s sister like milk?
2) a. We doesn’t like eggs,
- We don’t like eggs.
3) a. My mum doesn’t like cheese
- My mum don’t like cheese.
4) a. Do your friends like pizza?
- Do your friends likes pizza?
- Underline the correct word.
Example. They’ve got some / any potatoes.
1) We haven’t got some / any sausages.
2) Have you got some / any water?
3) Can I have some / any apples?
4) She’s got some / any ice cream.
5) I haven’t got some/any bananas.
- Read and put in the correct order.
1) — Ice cream, yum! What about you?
— My favourite food is chocolate.
— What’s your favourite food?
2) — Thank you!
— Can I have some cake, please?
— Here you are!
Keys:
- We eat biscuits, popcorn, pasta, vegetables. We drink orange juice, water, tea.
- 1b; 2b; 3a; 4a.
- 1) any; 2) any; 3) some; 4) some; 5) any.
- 1) — What’s your favourite food?
— Ice cream, yum! What about you?
— My favourite food is chocolate.
2) — Can I have some cake, please?
— Here you are!
— Thank you!
- V.Подведение итогов урока
(Учитель оценивает деятельность учащихся на уроке.)
— We’ll finish for today. Goodbye! (Goodbye!)
Примечание. Учитель может предложить детям выполнить часть упражнений или все упражнения для данного модуля на с. 25, 27 в “Языковом портфеле” (Му Language Portfolio).